torsdag den 13. september 2012

Kagen hvor alt gik galt.

Min kære mormor bliver 85 og så skylle hun da have en fødselsdagskage.Min mor havde et marcipanlåg fra Odense Marcipan til at ligge, så med det fik jeg ellers frie tøjler. Jeg var lidt ideeforladt, både hvad smag og indhold angik.
Lige ind til ungerne så Rosa fra Rouladegade, og den store spurgte: "Mor hvad kan oldemor egentlig godt lide?" 
Min mormor ELSKER Othellolagkage. Det blev til hjemmebagte lysebunde, stænket med Gran Manier, smurt med hindbæremarmelade, lagt sammen med vanillecreme og makroner.Til sidst smurt op med UCF og dækket med marcipan.

Desværre gik ALT galt. Min UCF blev for tynd, marcipanen ville ikke slippe papiret, for så bare at lave buler og revne, da det kom på....det ville bare ikke arbejde sammen med mig :-(

Anyway, resultatet blev OK, omstændighederne taget i betragtning. Kagen skal spises i morgen. Håber mormor kan lide den, og at den smager af Othello :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar